KNVB reageert op racisme | DANNY'S WERELD #13

  • Gepubliceerd op 17 dagen geleden

    vpro

    Looptijd: 17:37

    Waarom werden amateurvoetballers, trainers en ouders van kinderen niet gehoord door de KNVB nadat zij meermaals racistische incidenten hadden gemeld? Danny Ghosen gaat samen met deze gedupeerden in gesprek met de voetbalbond. Danny praat ook met Humberto Tan; hij zit in de commissie Mijnals, die de KNVB en Rijksoverheid moet helpen bij de aanpak van racisme in het voetbal. Verder vindt clubbestuurder Jonathan van Dongen dat clubs veel meer kunnen doen bij de aanpak van racisme.
    In Danny’s wereld gaat Danny Ghosen op zoek naar waar het wringt in onze maatschappij. Hij praat met mensen die moeilijk toegankelijk zijn en tot nu toe onzichtbaar waren voor het grote publiek, mensen die de grens opzoeken of daar overheen zijn gegaan of mensen die zich buitengesloten voelen. Danny komt overal binnen, vraagt door en oordeelt niet. Of het nou gaat om de nieuwste designerdrugs, slachtoffers van mensenhandel of verspreiders van nepnieuws.
    Meer over Danny’s wereld: www.vpro.nl/dannyswereld
    Meer zien van Danny: www.npo.nl/danny
    #dannyswereld #dannyghosen #racisme #amateurvoetbal

vpro
vpro

Wat kunnen we doen om racisme in de sport tegen te gaan? Sinds dit jaar mag je op de Olympische Spelen op geen enkele manier meer laten zien dat je tegen racisme bent. Daarom doken de mannen van het satirisch sportprogramma Makkelijk Scoren in de geschiedenis van de scheiding tussen politiek activisme en sport. Kijk het item op http://bit.ly/danny-makkelijkscoren

17 dagen geleden
Mirjam Eysbroek
Mirjam Eysbroek

Hondenpoep in hun gezicht smeren!

8 dagen geleden
Teut Hamer
Teut Hamer

Als ik wat post is het een seconde later al weg. Beetje psycho alts flag bots? In dienst of wild card? Erasen valt onder killen mensenrecht!! 13 stuks!

8 dagen geleden
Hoo D
Hoo D

Mischien iets van Publieks cam cameras met geluid die publiek kan opnemen

12 dagen geleden
Schoutrop freestyler tricks
Schoutrop freestyler tricks

Danny heeft nu al meer gedaan aan dit probleem dan de KNVB de afgelopen 25 jaar. Dikke vette HULDE!!!

15 dagen geleden
Temeria 1
Temeria 1

@Rick van Langen "fijne dag"

16 dagen geleden
D Wright
D Wright

Onzin. In Nederland is het gewoon normaal en niet racistisch een blank voetbal team te willen. Ga lekker aan Afrika vragen of ze wat meer blank in hun voetbal teams willen. Mafkezen. Nederland voor blanke door blanke.

7 dagen geleden
Yasin K
Yasin K

Alles begint met die rechtse partijen die 2 deling in de maatschappij brengt...Met name de VVD en FVD...de mensen op straat zien het op het hoogste poduim gebeuren...De politiek moet veranderen wil je hier wat aan doen.

8 dagen geleden
Pidols
Pidols

Goede docu, Danny

8 dagen geleden
J. Fetets
J. Fetets

Die man van het knvb die racisme aankaart is de enige anti racisme activist die ik respecteer.

8 dagen geleden
bouytt guyt
bouytt guyt

Love ❤️

8 dagen geleden
asioe kiou
asioe kiou

Ik ben geen fan van Humberto, maar dit doet hij goed, opkomen voor een groep die het nodig heeft.

9 dagen geleden
bouytt guyt
bouytt guyt

goed met een telefoon. Dit moet gewoon stoppen.

8 dagen geleden
Djevon Bryce
Djevon Bryce

😳😳😳😳😳😳

11 dagen geleden
D Wright
D Wright

@asioe kiou ok zeg even waar je woont kom ik je in elkaar meppen voel me gediscrimineerd door jouw comments.

7 dagen geleden
asioe kiou
asioe kiou

Als je je gediscrimineerd voelt moet je gewoon geweld gebruiken zo leren dat soort mensen het af zeker als ze blijvend letsel oplopen

9 dagen geleden
Dit is goud ey
Dit is goud ey

Wanneer word er is een keer iets gedaan aan de homo's in de voetbal? Als jij uit de kast probeert te komen in de voetbal word je zo goed als in elkaar getrapt. Vraag me af waarom er altijd alleen maar ruimte voor dit soort dingen is?

11 dagen geleden
Japie Kooistra
Japie Kooistra

Zielepietjes altijd voelen ze zich minder en hun zijn heilig fockoff juhh

12 dagen geleden
Japie Kooistra
Japie Kooistra

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣💩

12 dagen geleden
AbdarsMK6R
AbdarsMK6R

De knvb stuurt express een Marokkaan om te laten zien dat ze tegen racisme zijn. Slim NOTTTTTT!!🤣🤣 ga weg man de knvb doet geen flikker. Ik speelde vroeger ook voetbal ben blij dat ik vroeg ben gestopt. Nu voetbal ik alleen op straat vind ik veel fijner. Omdat er echt geen klik is tussen mij en blanke. EN JA IK HEB TALENT! alleen jammer dat de klik er niet is. Drm voetbal ik liever alleen.

12 dagen geleden
daffy more
daffy more

Mooi is dit wanneer je anders bent dan haar je raar wordt aangestaart. Zekers wanneer je je daad in woorden omzet en een chaos ontaard. Today is gonna be the day en Krezip would stay maar als jij zwart bent en de rest wit dan is dit the way.

12 dagen geleden
redawoken b
redawoken b

Man man manzijn meestal die clubs die met agressie en schelden het veld op komen, in het veld staan te schoppen en slaan om dan achter af zielig te doen en rasiscme kaart trekken terwijl je zelf alles uitlokt. Ga janken hypocriete

13 dagen geleden
Dennis Meij
Dennis Meij

Blank, zwart, of rooie mensen iedereen is gelijk Enige waar ik niet van hou zijn mensen die hier komen om vervolgens te gaan stressen over bijvoorbeeld een kinderfeest Ik heb alleen discrimerende gedachten naar pedofielen en psychopaten Voor de personen in deze aflevering Wees trots op jullie zelf dat jullie een goed leven leeft

13 dagen geleden
Dennis Meij
Dennis Meij

Wat ik dus bedoel over het zwarte pieten discussie is het moet gewoon stoppen het brengt geweld en verdeling met zich mee waardoor je juist dit krijgt en mensen elkaar nog minder willen begrijpen Dat is mijn hele mening over het hele gedoe Anders zullen mensen elkaar nooit begrijpen als zoeen dingen gebeuren ✌🏻

10 dagen geleden
Dennis Meij
Dennis Meij

Weet je wat het hele probleem is en blijft met deze hele discussie Het antwoord is ook heel simpel naar mijn mening De mens zelf, mensen maken conclusies en vaak vatten we dingen verkeerd op en uiteraard word dan vanalles opgeblazen Zelfde met dit het is nooit verkeerd bedoeld toen het sinterklaasfeest kwam. Het word verkeerd opgevat door iemand en Tata er is een discussie over iets wat nooit verkeerd bedoeld was Maar we hebben een discussie op de verkeerde plaats 😂 Daarom vraag ik ook om te stoppen Ik reageerde op op deze vid omdat ik het erg vind wat er in verteld wordt, en ik wil laten weten dat ik het erg vind Snapt u ik hou van de dingen die vroeger en nu leuk zijn en bedoeld was om leuk te zijn En eerlijk 😂naar mijn mening moet het gewoon stoppen je hoort tegenwoordig alleen nog maar hoe de een de ander discrimineert of hoe mensen elkaar pijn doen Het is nergens voor nodig

10 dagen geleden
dichtemist
dichtemist

@Dennis Meij Het is voor mij ook een herhalingsoefening want ik heb nergens gezegd dat u een racist bent. En als het over goed lezen gaat dan is het vreemd dat ik ineens 53 ben i.p.v. 54 😂 Waar het mij om gaat is dat Nederlandse mensen zeggen dat ze problemen hebben met zwarte piet omdat het een racistische karikatuur is en hun kinderen, en zij zelf in hun jeugd, hiermee gepest worden. Een periode die feestelijk zou moeten zijn voor ieder kind wordt voor hen een periode waarin ze het liefst niet naar school zouden willen gaan omdat ze Piet worden genoemd, gevraagd worden naar pepernoten of tijdens het verkleden geen Sinterklaas mogen spelen want dat klopt niet. Een Nederlandse cultuur die niet voor alle Nederlanders is klopt wat mij betreft niet.

10 dagen geleden
Dennis Meij
Dennis Meij

Dichtemist ik haat het om mezelf te herhalen Dus ik zeg het nog 1keer en gelieve niet mijn woorden verdraaien Ik BEN geen racist laat dit ook de laaste keer zijn dat ik dat zeg OK u bent 53 jaar ik ben 34 jaar en ik zie gewoon in de afgelopen 10 jaar hoe dit land van een gezellig leuk en vrij land naar een land is geworden waar mensen het nog eng vinden om elkaar een goeie dag te wensen Hoe mensen onder elkaar haat en onzin verspreiden Zwarte Piet is mijn jeugd ok Het wordt ook de jeugd voor mijn kids dat is de traditie ik hou van deze traditie,als dat een persoon een racist maakt dan is deze hele wereld naa de kut En nogmaals iemand die achter de Black Panthers hun gedachte gang van toen ter tijd staat is het dus al absoluut geen racist Als u 53 jaar bent dan weet u wat de Black Panthers waren en waar ze voor vochten En even voor de duidelijkheid ik luister bob Marley muziek dat zou ook geen racist luisteren Ik wil u netjes vragen wat is er mis met het willen houden en eren van de tradities waar we mee zijn opgegroeid? Je bent pas een racist als je ook echt alles over een kant scheert toch En te slot ik heb niks discrimerend gezegd in geen enkele reactie die ik hier heb geplaatst Als u vind van wel 3ven goeie vrienden maar dan denk ik dat u maar de helft leest of alleen leest wat u wilt lezen

12 dagen geleden
dichtemist
dichtemist

@Dennis Meij het gaat niet zozeer om de naam maar om het schminken met zwarte schmink, de zwarte kroeshaarpruik, de rode lippen en oorringen. Ik had op de kleuterschool een surinaams(toen nog een Nederlandse kolonie) kind in de klas. Die werd al voor zwarte piet uitgemaakt. Nogmaals het is niet iets van de laatste jaren en het speelt al veel langer. En het zijn Nederlandse mensen die er bezwaar tegen maken. Jammer dat, als je niet wit bent, je voor jou geen Nederlander bent.

12 dagen geleden
Happy Bird
Happy Bird

Maand schorsing voor rascisme dat is op zichzelf een vorm van rascisme

14 dagen geleden
H -
H -

Even een dagje meelopen bij VV Katwijk - ze hebben net geen aparte parkeerplekken voor 'gekleurde' bezoekers

14 dagen geleden
Fire Fly
Fire Fly

Of sportclub fortuna in weesp

9 dagen geleden
Huuske Atadogan
Huuske Atadogan

En nu het omgekeerde racisme want ook daar kan je je ogen niet voor sluiten. Turken die met Turken MOETEN trouwen. Surinaamse en Antilliaanse meiden die NIET met een blanke mogen gaan. Een black panther te gast bij BEAU. MAN MAN MAN hyprocriete boel bah bah bah

14 dagen geleden
otherwize12
otherwize12

Dat bestaat niet voor hen.

13 dagen geleden
JW 88
JW 88

Het probleem is dat de mensen die die rasistche leuzen schreeuwen vaak het iq van een pinda hebben....

14 dagen geleden
GreenSteezy !
GreenSteezy !

Moet je nagaan, je maakt je nog druk om iets wat 30 jaar geleden gebeurt is😂😂😂

14 dagen geleden
Dani D
Dani D

Als knvb moet je hier dan een hollander laten spreken niet een andere gehate afkomst.

14 dagen geleden
Peter Machiela
Peter Machiela

In Frankrijk heb je zogenaamde no go zones waar de politie niet komt. Vraag me af of je dat hier in Nederland ook hebt. Misschien idee voor een topic

14 dagen geleden
Rogier Janssen
Rogier Janssen

Nou Frankrijk heeft echt een compleet andere opbouw van maatschappij dan Nederland dat heeft. Dat zie je al terug in de Corona-maatregelen. Ik denk niet dat je in Nederland plekken hebt waar de politie niet komt, als je wat crimineels wilt doen moet je gewoon niet teveel opvallen want in Nederland sturen ze op “afwijkend gedrag” waarbij in Frankrijk ze kijken naar dingen die echt niet mogen.

13 dagen geleden
pinut187
pinut187

Bij het vorige filmpje ook al aangegeven: het is jammer dat het moet maar als je bewijsmateriaal aan dient te leveren dan maar alles filmen en gelukkig kan dat tegenwoordig goed met een telefoon. Dit moet gewoon stoppen.

14 dagen geleden
Xrp Billionaire
Xrp Billionaire

Als je je gediscrimineerd voelt moet je gewoon geweld gebruiken zo leren dat soort mensen het af zeker als ze blijvend letsel oplopen

15 dagen geleden
Xrp Billionaire
Xrp Billionaire

@Deez Nutz juist zo leren mensen zich te gedragen

9 dagen geleden
Deez Nutz
Deez Nutz

En dan janken waneer je klappen krijgt Top advies

9 dagen geleden
Kees
Kees

En wat is discriminatie dan ????????? Black matters & White power en omroep zwart Oke begin dat maar op te doeken Niet alleen zwart maar ook geel wit rood enz worden gediscrimineerd

15 dagen geleden
Kees
Kees

De knvb discrimineert zelf Naaien clubs zoals Ado en helpt emmen boven Ado Nog nooit heeft emmen zovaak de bal op de stip gehad Helpt Ajax aan de overwinning door geen kaarten te geven waar nodig zoals rood En ga zo maar door

15 dagen geleden
Kees
Kees

@klaasvaak0413 ik denk nou ik weet heel zeker dat dat het geval is Bekijk de laatste paar wedstrijden van directe concurrent Emmen eens Zo vaak heeft emmen of welke club dan ook de bal op de stip gehad alleen om Ado verder te duwen En bij andere wedstrijden en tegen Ado zien ze alles Neem de wedstrijd Ado tegen 020 4 rommelige doelpunten van 020 waar van alles gebeurt kijkt niemand naar en een zuiver doelpunt van kramer komt er gelijk de VAR bij om te kijken of ze het alsnog kunnen afkeuren

8 dagen geleden
klaasvaak0413
klaasvaak0413

Ik denk alleen niet dat de keuzes van de scheids/var de reden is dat ado nu (hoogst waarschijnlijk) degradeerd wat je beweerde in het eerste bericht

8 dagen geleden
klaasvaak0413
klaasvaak0413

@Kees media haalt inderdaad ado naar beneden waardoor het een kleine club blijft voor een stad als den haag. Vooral ongeveer 30 jaar geleden heeft ado het imago 'tuigclub' gekregen waardoor ado bijvoorbeeld relatief weinig sponsoren heeft omdat ze niet geassocieert willen worden met de 'tuigclub' ado. Onterecht als je het mij vraagt. Maar wat je zelf ook zegt die chinees heeft het nu gewoon verknalt. Weigerd 2 miljoen te betalen als ik het goed heb. Ik heb ook gehoord dat spelers geen salaris meer kunnen krijgen. Den haag verdient een voetbalclub die op zn minst middemoot in de eredivisie is of bovenin meedraait. Ado hoort zeker niet te degraderen.

8 dagen geleden
Kees
Kees

Meen je dat serieus Volgens mij niet hoor Er is niet goed gekeken kwa selectie daar is iedereen het over eens Die uit Chinees brengt ellende maar het bestuur niet die wil de vrede bewaren Maar daarin tegen knvb en media die verzorgen de grote ellende Media lult altijd slecht en lullen zo dat topspelers niet meer voor ADO willen spelen De KNVB naait al tientallen jaren ADO Zoveel voorbeelden zijn er bv spreekkoren enz enz

9 dagen geleden
klaasvaak0413
klaasvaak0413

Het bestuur van ado heeft er zelf een potje van gemaakt, niet de knvb

9 dagen geleden
Koos Kansloos
Koos Kansloos

Ik ben geen fan van Humberto, maar dit doet hij goed, opkomen voor een groep die het nodig heeft.

15 dagen geleden
Peter Machiela
Peter Machiela

Je moet wat doen om je imago op te krikken, kan niet altijd nieuwslezersen blijven naaien

14 dagen geleden
Tijn w04
Tijn w04

7:15 ja sorry jongens maar dit kan echt niet. Een jochie van 12 die iets racistisch roept weet nog niet wat voor n gevolgen dat heeft voor andere, en wat voor n impact dat heeft. Een jochie van 12 levenslang verbannen van voetbal voor een racistische bejegening hoe erg het ook is kan niet en is te zwaar.

15 dagen geleden
Marius Begheyn
Marius Begheyn

Meneer tan wil ook even scoren

15 dagen geleden
covid19is BS
covid19is BS

Dit gaat nooit stoppen helaas! Politiek met hun verdeel en heers is het vergif !

15 dagen geleden
Noeraldin Kabam
Noeraldin Kabam

KNVB doet niet mee met de black out... Lijkt me totaal het verkeerde signaal.

15 dagen geleden
Emperos
Emperos

Er wordt de laatste tijd wel erg vaak nadruk gelegd op racisme vanuit enkel 'witte Nederlanders'. Ook laatst bij de Chinezen die aan het demonstreren waren. Is voor mij als 'witte Nederlander' geen probleem maar ik begin mij wel een klein beetje te ergeren aangezien racisme binnen elke cultuur voorkomt maar de focus ligt bij de 'witte Nederlander'. Probeer maar eens als Nederlandse man een Marokkaanse vrouw te daten (persoonlijk meegemaakt) werd niet getolereerd. Of het racisme vanuit de Chinese cultuur tegenover de donkere bevolking. Zou graag willen zien dat racisme vanuit algeheel beleid aangepakt wordt en niet constant alleen de 'witte Nederlander' aangesproken wordt.

15 dagen geleden
Miss Honey Never Came
Miss Honey Never Came

@Emperos Helaas accepteert niet iedereen elkaar, dat ben ik met je eens. De wereld zou een veel betere plek zijn als we mensen zouden beoordelen op hun karakter in plaats van te letten op randzaken.

13 dagen geleden
Emperos
Emperos

@Miss Honey Never Came Uiteraard heb je natuurlijk een goed punt alleen help je daarmee racisme niet de wereld uit als 1 groep aangesproken wordt. Ik denk dat als je verder gaat kijken de problematiek veel meer 'uitsluiting' is zoals ook in deze video wordt besproken i.p.v enkel en alleen racisme. In mijn geval is het ook uitsluiting geweest en ik denk dat het net zo erg is als discriminatie op basis van geloof en of geaardheid en uiteraard huidskleur. Het gaat volgens mij veel meer om acceptatie i.p.v alleen racisme in mijn optiek.

14 dagen geleden
Miss Honey Never Came
Miss Honey Never Came

Maar we wonen in Nederland en de meerderheid is hier nou eenmaal wit. Daar komt nu het meeste racisme vandaan. Uiteraard komt racisme ook heel veel voor in andere culturen. Zelf denk ik niet dat jij te maken hebt gehad met racisme, maar met discriminatie op basis van geloof. De meeste Marokkanen willen dat hun dochter trouwt met een moslim. In de koran staat namelijk zoiets als dat een vrouw niet in de hemel terecht kan komen als ze met een ongelovige gaat. De vrouw kan het geloof namelijk niet doorgeven aan de kinderen.

14 dagen geleden
Leon
Leon

Ga eens kijken bij Zeeburgia. Mag je blij zijn dat het geen knokken wordt aan het eind van de wedstrijd

15 dagen geleden
postman delivers
postman delivers

umberto wijt de KNVB dat het ontbreekt aan urgentie. heb daar wel wat op aan te merken, bij BLM stonden er een paar prof voetballers bij, [moest je heel goed kijken, nauwelijks herkenbaar door hun mondsluiers] . wanneer je dan een statement wilt maken , doe het dan met je porum vol in beeld. maar de ''urgentie'' om een mondkap te dragen, zat blijkbaar hoger.

15 dagen geleden
postman delivers
postman delivers

wil eerder de boel omdraaien, en een stapje verder te gaan. BLM lijkt wel de mondkapjes te promoten. wie betaald die bepaald, en laat BLM grootste geldschieter ene george soros, een heel groot belang in mondkapjes industrie. en oa BLM doet wereldwijd het promotiewerk. [zo ook extenction rebellion, zelfde geldschieter, doen hetzelfde promotiewerk , OOK waar er geen plicht is/was om te dragen]

14 dagen geleden
postman delivers
postman delivers

@Miss Honey Never Came en voor of bij halsemsa gelde dat risico niet, ofzo? kul argument dus

14 dagen geleden
Miss Honey Never Came
Miss Honey Never Came

De BLM demo lag destijds politiek gevoelig vanwege corona. De organisatoren van de demo wilde het verantwoord door laten gaan en hebben alle demonstranten opgedragen een mondkapje te dragen. De status voetballer doet daar niets aan af. Ook zij kunnen het virus immers bij zich dragen.

14 dagen geleden
Sankento
Sankento

@postman delivers 👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻

15 dagen geleden
postman delivers
postman delivers

wilde wel een statement maken, liefst wel zo anoniem mogelijk.

15 dagen geleden
Floris trap
Floris trap

Voetbal is vaak een vijandig sfeertje en dat is niet fijn. Het echte racisme, dat mensen worden uitgesloten of worden gepest door eigen club of teamgenoten is echt walgelijk. Heel hard aanpakken zou ik zeggen en hoop dat mensen die daar schuldig aan zijn aan de schandpaal worden genageld. Dat is denk de harde en enige manier om die mensen aan het denken te zetten. Maar kan iemand mij uitleggen waarom het uitschelden van een donker persoon erger (racistisch) is dan het uitschelden van iemand die rood haar heeft of flap oren heeft? Is dat niet gewoon het vijandige sfeertje wat in voetbal heerst? Het is niet aardig, maar mensen en zeker tegenstanders zijn nou eenmaal niet altijd aardig. En kunnen volwassenen in dit geval niet gewoon een dikker huidje kweken, zeker als het van tegenstander in de wedstrijd komt? Ik ben als blonde blanke gozer ook zat beledigd en uitgescholden in of na de wedstrijd Is dat dan minder erg dan als ik donker of Marokkaan was geweest?

15 dagen geleden
Floris trap
Floris trap

@Kaoutar El Haji en waarom is een racistische belediging erger dan een andere belediging? Hoezo is iemand uitschelden om zn huidskleur erger dan iemand uitschelden om zn haar kleur? Het is beide niet aardig, maar het ene telt duidelijk veel zwaarder. Mensen met flaporen en rood haar zijn ook een minderheid.

8 dagen geleden
Kaoutar El Haji
Kaoutar El Haji

De letterlijke definitie van racisme is “discriminatie op basis van huidskleur (ras) en/of genetische oorsprong (afkomst)”. De vergelijking die je hier maakt mbt ‘flaporen’ en ‘rood haar’ is dus geen racisme... overigens hebben we het hier over een meerderheid vs. minderheid probleem

8 dagen geleden
$D&A
$D&A

Heel simpel, je kan het erg vinden dat een zwart meisje wit wilt worden of je kan het gek vinden en aangeven dat het raar is en je trots moet zijn op wie je bent ongeacht je huidskleur haarkleur watdan ook is maar kleur besef. dat je het erg vind zeg je alleen ja ohh wat vervelend oke doei

15 dagen geleden
$D&A
$D&A

@quetzal coatl84 drm moet je mensen leren hun naam tezijn hun ziel en niet hun huidskleur , als iemand zegt ja maar ik ben zwart denk ik altijd van triest. Ik ben Donney en dat is waar conflict onstaat. Ik ben zwart klinkt het zelfde als ik ben teen . Je bent niet een teen omdat je een teen heb toch. En ik weiger rekeningen tehouden met raciste dus dat gepiep over huidskleur zou ik nooit accepteren. Geen enkele richting op

14 dagen geleden
quetzal coatl84
quetzal coatl84

Op tv en media zie je een systeem die uitdraagt dat blanke mensen beter zijn en algemeen meer gerespecteerd zijn.Dit is iets wat in het onderbewustzijn gaat zitten, vervolgens maken mensen dit soort nare dingen mee in de realiteit, waardoor ze een minderwaardigheidscomplex ontwikkelen. Dit is ook 1 van de grote oorzaken wrm donkere mensen lichtkleurige nakomelingen willen. Geinstalleerde zelfhaat die nooit degelijk is uitgedaagd.

14 dagen geleden
armandonl
armandonl

Misschien wordt het tijd dat de top van de voetbalclubs eens een goede opleiding krijgen.

15 dagen geleden
Kasper Dolberg
Kasper Dolberg

Danny verdorie waar is je baard xd

15 dagen geleden
Dennis van de velde
Dennis van de velde

Ik kan mij dit wel voorstellen. Heb zelf ook jaren op voetbal gezeten en wat er soms wel niet aan de zijlijn werd gezegd en dan was het nog niet eens racisme

15 dagen geleden
Nico Pieter
Nico Pieter

Dit is geen "voetbal probleem", maar een maatschappelijk probleem.

15 dagen geleden
Deez Nutz
Deez Nutz

In de vechtsport komt dit minder voor dan voetbal hoor.

9 dagen geleden
Yaf Y.
Yaf Y.

Bijna hele overheid is racist , dit land wordt geregeerd door pure racisten, het is een machinerie. Vergeet het.

15 dagen geleden
Deez Nutz
Deez Nutz

En nog steeds heb jij het duizend keer beter hier dan in een land waar je eigen volk aan de macht is. Dat weet je dondersgoed want iedereen is een rwcist maar je gaat voor geen goud weg. Zegt genoeg

9 dagen geleden
AD Ray
AD Ray

Hang gewoon een beveiligings camara op bij elk veld met audio! Je kan toch ook terug schelden? Als je racistische hollanders terug pakt op hun hollandse achtergrond zijn ze snel still. Supporters die je uitschelden moet de club beveiliging voor regelen of zomder publiek.

15 dagen geleden
pinut187
pinut187

Ja terug schelden is dé oplossing.. tuurlijk

14 dagen geleden
MuratMurat Pac
MuratMurat Pac

Ga maar eens in brabant kijken,alleen maar racisten,thuisfluiter,1 en al racisme,beter afschaffen die amateur voetbal,zoals erdogan heeft gezegd,nederlanders zijn overblijfselen van de nazisme,het zit in de bloed!!!!

15 dagen geleden
franky veenstra
franky veenstra

Kom je ook op voor mensen die buitengesloten worden van deelname aan de maatschappij omdat zij niet tegen COVID-19 gevaccineerd willen worden?

15 dagen geleden
kc
kc

Dat zit er aan te komen ben ik bang.

13 dagen geleden
Steven Hamer
Steven Hamer

Straffen helpt niet. Het is al jaren zo. Begin jaren 90 was het ook al. Ik speelde in een kleurrijk team, veel incidenten. Knvb doet geen reet. Geld graaien van amateurs.. Regel het zelf

15 dagen geleden
hdg 40
hdg 40

Ja en volgens de knvb is er dus niks aan de hand, om je kapot te schamen.

15 dagen geleden
Vincent Boersma
Vincent Boersma

Ik denk dat dit op deze manier nooit op te lossen is. Het probleem ligt hem niet per se dat deze mensen racistisch zijn, maar juist bij hun opvoeding. Op het moment dat jij thuis, of in je team leert om andere mensen uit te schelden of racistisch te bejegenen ga je het niet stoppen door als KNVB actie te ondernemen. Er is maar een heel klein groepje dat dit puur doet omdat ze racistisch zijn. Je moet dus echt de ouders aanpakken en überhaupt schelden niet tolereren. andere teams uitschelden en die agressie die daarbij komt is de hoofdoorzaak. We kunnen zoveel gaan praten over racisme als we willen maar het probleem gaat niet weg, het zal het juist alleen maar versterken. We moeten er zekers wat tegen doen, maar voorlichtingen of je uitspreken op professioneel niveau gaat er dan wel meer aandacht op leggen, maar het probleem nooit oplossen.

15 dagen geleden
Ole Smit
Ole Smit

Ik ben het zeker met je eens dat de opvoeding een essentiele rol heeft bij het voorkomen van dit soort gedrag (door ouders maar ook leeftijdsgenoten en het onderwijs). Je moet echter niet onderschatten hoe belangrijk rolmodellen voor jongeren zijn. De aandacht die er op het probleem wordt gelegd door de profs kan zeker een bijdrage leveren.

15 dagen geleden
Tim
Tim

Het hele bestuur zou per direct moeten opstappen, een racisme statement weigeren omdat ons voetbal de voorgeschiedenis van racisme niet kent? Dan heb je echt geen enkele binding met de spelers meer... Mijn hemel hoeveel voorbeelden zijn er wel niet? Wederom zwakke besluitvorming, spulletjes inpakken en lekker op de rommelmarkt gaan staan.

15 dagen geleden
Deez Nutz
Deez Nutz

@Miss Honey Never Came Gooi daar een diversiteits quota aan vast en je zult gasten krijgen die mensen zoals Promes tot het laatste eind verdedigen

9 dagen geleden
Miss Honey Never Came
Miss Honey Never Came

Het probleem is ook dat het bestuur zelf niet erg divers is. Zo blijft dit probleem zich voordoen. Er is geen tegengeluid binnen het bestuur.

14 dagen geleden
Quinten van Lubek
Quinten van Lubek

Ik vind het echt een beetje slap van de KNVB. De politie kan ook lokfietsen in de stad plaatsen om criminelen uit te lokken deze te stelen. Waarom kan de KNVB geen nep spelers of suporters plaatsen om te peilen bij deze wedstrijden?

15 dagen geleden
pinut187
pinut187

Doen ze al schijnbaar

14 dagen geleden
Mark P
Mark P

De KNVB maakt zich er weer makkelijk van af. Als je structureel meldingen krijgt over bepaalde clubs dan ga je toch lekker incognito even wat wedstrijden bijwonen & heterdaadjes pakken. Hoe makkelijk wil je bewijs kunnen vergaren, kom op zeg...

16 dagen geleden
Ro-mania
Ro-mania

Mooi initiatief hoor, maar dit ga je nooit verbannen.

16 dagen geleden
Guironey
Guironey

Danny, harde werker, je motiveert mij!

16 dagen geleden
Fire Fly
Fire Fly

Kun je eigenlijk geld verdienen met commenten?

9 dagen geleden
GreenSteezy !
GreenSteezy !

Wanneer ga je zelf eens werken dan😂

14 dagen geleden
Visgraatje
Visgraatje

Echt een supergoede aflevering. (Bijna) alle partijen gaan met elkaar in gesprek en laten elkaar uitpraten. Danny levert echt goed werk.

16 dagen geleden
Masked Player
Masked Player

Great job!

3 dagen geleden
Visgraatje
Visgraatje

@Koos Kansloos daarom zei ik ook bijna, ouwe dibbes

14 dagen geleden
Koos Kansloos
Koos Kansloos

Alle partijen? De grote groep toetsenbordracisten is afwezig.

14 dagen geleden
Robin wie
Robin wie

des te meer ze hameren op ''racisme'' des te meer er echte racisme komt.

16 dagen geleden
It'sGio Official
It'sGio Official

Van Powned naar dit. Goed bezig Danny! ⚡🔥 Opkomen tegen onrecht ipv leeghoofdig onwetende en eenzijdige journalisme.

16 dagen geleden
daffy more
daffy more

@VolticNL jeanchristophem1

8 dagen geleden
VolticNL
VolticNL

@daffy more aah nu begrijp ik hem

9 dagen geleden
daffy more
daffy more

@VolticNL ja ik krijg ook rare berichten van een of andere netflix site en dan reageert er iemand direct achter aan hoe een goede site dat wel niet is. 1e zin = als je anders bent dat anderen je dus raar aankijken. 2e zin is andersom. Dus precies het omgekeerde. 3e zin is Oasis Wonderwall en Krezip, lied dat gaat over iemand die niet zich zelf is om wat voor rede dan ook. Maar dat dit nu dus echt verbleekt bij de covid maatregelen die zo ontzettend disproportioneel zijn. Maar ik geef toe, soms verwoord ik niet al te helder wat ik nu precies bedoel te zeggen.

9 dagen geleden
VolticNL
VolticNL

@daffy more ik kreeg 50 errors met het lezen van je comment 😂😂

9 dagen geleden
daffy more
daffy more

Mooi is dit wanneer je anders bent dan haar je raar wordt aangestaart. Zekers wanneer je je daad in woorden omzet en een chaos ontaard. Today is gonna be the day en Krezip would stay maar als jij zwart bent en de rest wit dan is dit the way.

12 dagen geleden
dhti
dhti

Het links fascisme draaft weer door, laten we onzekere tieners als uitgangspunt nemen voor rechtspraak. Natuurlijk vooral de blanken haten, zelfs als het een kind is. Alle niet blanken zijn onschuldig. Weerzinwekkend dit. Terwijl de meest racistische mensen juist niet blanken zijn. Als we daar nou eens wat aan doen.

16 dagen geleden
dhti
dhti

@otherwize12 Ik heb meer het idee dat ze niet nadenken en gewoon maar wat doen. Eerder alsof het robots zijn met macht, agressie, onredelijheid, eenzijdigheid, corruptie en geen enkele bereidheid tot rationaliteit. Als we ophouden met belastinggeld en subsidie aan deze mensen geven, dan is het probleem eigenlijk al opgelost.

12 dagen geleden
otherwize12
otherwize12

Ze zijn er niet op uit om racisme te stoppen. Racisme is één van de vele manieren waarmee ze blanken kapot willen maken. In hun eigen inheemse land nota bene!

13 dagen geleden
Julian Delor
Julian Delor

Ik had het niet verwacht dat het zo heftig was met racisme enzo.

16 dagen geleden
Floris trap
Floris trap

Komt omdat tegenwoordig alles racisme is en het échte racisme daardoor minder opvalt.

15 dagen geleden
Said Hader
Said Hader

Volgens mij zal dit nooit een halt worden teruggeroepen omdat het zit diepgeworteld in de genen van de blanke ras, en eigenlijk was het ruim 45 jaar geleden nog veel en veel erger

16 dagen geleden
wijnand2001
wijnand2001

@Said Hader met dat ben ik helemaal met je eens. Alleen domme mensen zijn racistische

13 dagen geleden
Said Hader
Said Hader

Racisme zal nooit toegang krijgen tot mijn hart, helaas geldt dit voor heel veel anderen niet en dat zie je ook vaak bij propaganda, Bij het ene volk wordt het Nos nieuws groot uitgepakt en de huiskamer ingebombardeerd en bij het andere wordt het met een klein stukje in de krant afgedaan, Triest en intriest

13 dagen geleden
Said Hader
Said Hader

Even een correctie t.o v. het woord blanke ras want dan doe ik de goedwillende tekort en scheer ik iedereen over één kam en dat kan nooit mijn bedoeling zijn geweest maar ik maak ervan dat het diepgeworteld zit in de genen van sommige mensen

13 dagen geleden
wijnand2001
wijnand2001

Dus het zit in de gene zeg jij. Was de hele moslim wereld niet in 1940 tot 1945 achter de Duitsers. Denk dat je beter even de geschiedenis moet leren dame.

13 dagen geleden
Maître M
Maître M

@Said Hader Als je een boze tienerjongen bent, vergeef ik het je. En met onderzoek bedoel je waarschijnlijk youtube videos kijken? Allah heeft bij het Blanke 'ras' geen racisme in hun genen gezet. Dat is onzin, je moest je schamen.

15 dagen geleden
D H
D H

Ik ben van voetbal afgegaan omdat de Turken en Marokkanen heel het amateur voetbal verziekte. Elke week was het vechten, het was niet normaal. En begrijp me niet verkeerd, ik voetbalde MET Turken en Marokkanen. De medaille heeft altijd 2 kanten. Racisme is idd slecht.

16 dagen geleden
damian246
damian246

@D H Vind je dit een ruzie via Youtube??? Dan ben toch echt jij het kindje hier hahaha djezus wat zielig zeg. Maar je hebt dus geen antwoorden en lult dus gewoon maar wat, weten we dat ook gelijk.

15 dagen geleden
damian246
damian246

@D H Wat er is is dat jij een hele grote mond hebt maar geen antwoorden hebt op hele simpele vragen hahaha

15 dagen geleden
D H
D H

@damian246 probeer je een ruzie te starten en te winnen via YouTube? Hahahahaha hoe oud ben je 12?

15 dagen geleden
D H
D H

Wat is knulletje met je tokkie naam?

15 dagen geleden
damian246
damian246

@D H Wat is er jochie, heb je met al je ervaring nu ineens geen antwoord? Erg verassend whahaha je zal vast pijn hebben nu je door de mand valt :D

15 dagen geleden
VinceBlok
VinceBlok

Dame die "blank" wilt zijn, je bent beeldschoon. Je mag rustig jezelf zijn. Veel liefs.

16 dagen geleden
sixBandz CK
sixBandz CK

Dacht maar heel Nederland zo...

2 dagen geleden
Lastige Soma
Lastige Soma

@Said Hader Nou als ze een jongen wilt worden moedig je het aan, maar als ze blank wilt zijn is ze goed zoals ze is. Maar wat als ze echt blank wilt zijn moet toch kunnen?

8 dagen geleden
Said Hader
Said Hader

@Peter Machiela wat bedoel je hiermee?

14 dagen geleden
Peter Machiela
Peter Machiela

Maar wou ze een kerel worden en je bent het er niet mee eens ben je transfoob. Leuke wereld 😂

14 dagen geleden
Said Hader
Said Hader

Volgens mij is dit precies de doctrine die we aan het uitdragen zijn, eigenlijk gaat dit echt heel heel erg ver

16 dagen geleden
Sinaas Sappel
Sinaas Sappel

Racisten zijn te vinden bij de Politie. Volg het BPOC2020 op Youtube.

16 dagen geleden
Daan Made in Holland
Daan Made in Holland

Wat is er mis met het zeggen van dat je geen bananen hebt ?

16 dagen geleden
wasabiii2006
wasabiii2006

@Daan Made in Holland je scheert ze dus over 1 kam. Jammer dat er van je school zo weinig is blijven hangen. Je vindt het vervelend als anderen het doen maar zelf doe je er dus gewoon aan. Je beoordeelt iemand meteen op basis van uiterlijk / geloof / afkomst als onwenselijk, maar o wee als ze het bij jou doen. Wat ongelofelijk zielige hypocriet ben je die het zelf ook nog eens actief in stand houdt. Ga je schamen. Als anderen het bij jou doen betekent geenszins dat je het zelf moet terugdoen. Ik wed dat als je je best zou doen je hele goede vrienden kan worden met een moslim. Maar nee meneertje zit lekker te haten van achter zn schermpje. Houd je mond maar gewoon, dat is beter voor iedereen.

15 dagen geleden
Daan Made in Holland
Daan Made in Holland

@damian246 Mij boeit dat niet, gebeurd is gebeurd, ik heb liever 10 Duitsers in me tuin, dan een moslim in me straat, en enen haat hebben aan moslims hebben maakt je geen racist voor dat je dat gaat roepen.

15 dagen geleden
Daan Made in Holland
Daan Made in Holland

@Faani Ik heb er niet zo veel last van, enige wat irritant is, is dat ik moet vast zitten als ik die moslims mishandel.

15 dagen geleden
damian246
damian246

@Daan Made in Holland Kijk hier komt de ware aard naar boven, ontkennend racistje die denkt dat dit iets veranderd als je roept dat je jood bent. Gelukkig weten veel mensen dat er ook heel veel foute joden zijn die zelf nazi praktijken uitvoeren en huilen over hun holocaust.

15 dagen geleden
wasabiii2006
wasabiii2006

@Daan Made in Holland dus voor jou is het verschil dat 1 minderheid jouw als minderwaardig bejegend en voor degene voor wie jij het bagatalliseert lijkt het 3 kwart van de bevolking. Lekker ander mans problemen als onterecht weghonen, simpele ziel. Overigens heb ik joden een stuk vaker zien janken over discriminatie in mijn leven dan zwarte mensen.

15 dagen geleden
Gerben Van den Dool
Gerben Van den Dool

'Ik wil er ook zijn voor de rooie' oké dan...

16 dagen geleden
L. K.
L. K.

Waarschijnlijk als reactie op de vorige aflevering. Daarin werd als voorbeeld van zo een incident ook een persoon met rood haar genoemd...

15 dagen geleden
Kevin Ching Yong
Kevin Ching Yong

Wat een slappe hap die knvb knikker

16 dagen geleden
Arno Leusink
Arno Leusink

Ach of je word uitgescholden voor Neger, Homo, Kaaskop. Er is overal wel wat maar over getinte mensen krijgt imo veel te veel aandacht

16 dagen geleden
BMW Turbo
BMW Turbo

Alle racistische klootzakjes waarvan kunnen bewijzen dat ze dit gedaan hebben laten we 30.000 euro betalen, wie niet wil horen moet maar voelen en je raakt mensen het meeste in hun portemonnee

16 dagen geleden
Real Retainer
Real Retainer

Voetbal is oorlog. Anders dan gaan de tokkies het ergens anders zoeken.

16 dagen geleden
B. Esselink
B. Esselink

verdeel en heers

16 dagen geleden
Brandon Versantvoort
Brandon Versantvoort

Racisme en exclusiviteit begint al op de basisschool. Kinderen die een lager advies krijgen op basis van etnische achtergrond i.p.v. hun prestaties. Kinderen met een ander kleurtje die niet worden uitgenodigd om te komen spelen bij hun blanke klasgenootjes. Kinderen van kleur die niet worden uitgenodigd op verjaardagsfeestjes. Er moet veel meer stil gestaan worden bij de verschillende culturen die wij in Nederland hebben, al heel vroeg in een kinds leven. Samen met de leraar en de ouders.

16 dagen geleden
bart a
bart a

@Brandon Versantvoort Mijn ervaring/observaties wijzen erop dat men vooral met eigen "soort "omgaat ,soms zelfs uitgesproken negatief is over inheemsen .Bij migranten de familie(eer) vooropstaat ,veel meer dan bij de inheemsen. Gemengde relaties geven mij hoop.

9 dagen geleden
Brandon Versantvoort
Brandon Versantvoort

@bart a Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring. Ik ben zelf licht getint (half Marokkaans). De speeltuinen in mijn jeugd en buurt waren gelukkig vrij divers qua culturen/nationaliteiten. Dit was overigens zo bij de tweede basisschool waar ik op zat. Bij de eerste had ik dus de ervaring van wat ik beschreef. Mijn moeder heeft me dus naar een andere, "meer gekleurde" basisschool gestuurd.

9 dagen geleden
Brandon Versantvoort
Brandon Versantvoort

Met mierenneuken op kleine woordjes gaat het nooit lukken om grote maatschappelijke problemen aan te pakken.

9 dagen geleden
bart a
bart a

@kc Blanco is wit en Negro is zwart in het Spaans wat je daar verder bij wil denken is aangeleerd.

13 dagen geleden
kc
kc

Het is “wit”.

13 dagen geleden
Maradona diego
Maradona diego

Hoeveel buitenlandse trainers heb je in de eredivisie of Hoeveel buitenlandse mensen heb je in de knvb de knvb is één blanke systeem.

16 dagen geleden
bart a
bart a

Lijkt mij dat de niet-witte spelers zijn oververtegenwoordigd in deze zeer goed betaalde baantjes , of niet ? Vooralsnog is de bevolking twee derde inheems en zien ze er wit uit , vaak gemengd bloedig ( Indisch of Joods)

16 dagen geleden
BoneThugsNL
BoneThugsNL

Met buitenlandse bedoel jij waarschijnlijk donker? Noem eens 5 donkere toptrainer die nu in Europa trainer zijn? Neemt niet weg dat racisme moet stoppen maar dit gaat over het aanstellen van donkere trainers. Enige die ik ken is Seedorf maar dat is niet echt een toptrainer. En heel misschien willen donkere trainers niet bij fc emmen trainer zijn maar bij de top van Europa. Misschien zien wij ze daarom niet?

16 dagen geleden
Stephano
Stephano

Waar is de baard..

16 dagen geleden
bart a
bart a

Belediging , pesten op grond van uiterlijk en afkomst overkomt iedereen , dit als racisme oppakken ? De hele dominant witte bevolking afrekenen als racist en antisemiet ? (Durban Pact 2001 VN , het VN perspectief) De gevoelige slachtoffers hebben meer aan een assertiviteit training of cognitieve therapie . De etterbakken zullen blijven bestaan en dat is niet perse de witte inheemse Nederlander. Toch weet de gekleurde programma maker het zo te presenteren. De persoonlijke anekdotes moeten deze vorm van zwaar racisme onderbouwen en ja hoor , men ervaart het vooral op het platte land in de dorpjes, daar waar de witte inheemse wonen ? Het lijkt erop dat al dit antiracisme en antisemitisme wordt gevoed uit rancuneuze rassenhaat. Haat die niet verzoend en roept om hard ingrijpen , wraak ? In het kader van diversiteit en inclusiviteit zijn homogeen raciale of etnische samengestelde voetbalteams moeilijk te verteren . Het kan namelijk alleen door de "ander" achter te stellen of uit te sluiten. Argumenten als behoudt cultuur/religie/identiteit zijn dan verdacht. Wellicht quota om minimale percentages inheemse witte Nederlanders in een team , een representativiteits toets van 50 % wit. (In de huidige jonge generaties zijn de inheemse witten ongeveer 50 % vertegenwoordigt.) De witte inheemse bevolking over een paar decennia , de grootste raciale minderheid. Voor velen lijkt al dat antiracisme en antisemitisme meer op een verdienmodel dan ideologisch gedreven. Zonder besef van rassenhaat slechts nadruk van een zijde van de medaille en een blinde vlek. (Bias en selectieve perceptie ) Soso lobi

16 dagen geleden
Siebe Hiskemuller
Siebe Hiskemuller

Ben ik de enige die danny zijn baard mist

16 dagen geleden
Christian Rooij
Christian Rooij

Ja ik ben wel eerlijk ze kunnen wel leuk een app maken maar racisme blijft gewoon hoe kut het ook is

16 dagen geleden
AutoViewer NL
AutoViewer NL

Nee, Danny zonder baard! :D

16 dagen geleden
Momarow omarow
Momarow omarow

Die man van KNVB is gewoon een mocro die ze daar hebben gezet als gezicht tegen racisme maar die man lult alleen maar en komt niet met oplossingen en dan zeggen dat hij er anders over denkt maar dan de schuld leggen bij de tuchtcomissie. Je moet dan zeggen dat de tuchtcomissie aangepast moet worden en straffen hoger worden. Vind jammer dat die alleen maar komt praten en geen toegevoegde waarde is.

16 dagen geleden
bart a
bart a

@Momarow omarow Simpel , Racisme moet aangepakt , witten zijn racist dus witten moeten we aanpakken. Witten worden gereduceerd en gedemoniseerd tot koloniale uitbuiters en racistische gevoelloze onderdrukkers , de niet-witten collectief slachtoffer. Framing vanuit Durban Pact 2001 VN . Ben het met je eens maar straffen ? opvoeden/bewust worden is beter .Etterbakken van alle kleuren zullen er altijd wel blijven dus dan beter de "gevoeligen" training geven , weerbaarheid en opkrikken zelfwaardering. kennelijk 20 miljoen per jaar te besteden . Kan het gratis op kosten van de belastingbetaler. Beter dan haat te zaaien tegen inheemse NLérs die van de dorpjes op het platte land zijn zeer racistisch wordt gesteld. Racisme is een verdienmodel geworden .

16 dagen geleden
Momarow omarow
Momarow omarow

@bart a Weetniet waar je vandaan haalt dat er wraak moet zijn op witten. Het is simpel maakt niet uit welke kleur diegene die zich discriminerend uitlaat moet gestraft worden.

16 dagen geleden
bart a
bart a

Ja ,wraaaaak nemen op de witte racisten of is dit rancuneuze rassenhaat ?

16 dagen geleden
IV
IV

Niet om disrespectful te zijn, maar het komt van twee kanten. Het gebeurt niet alleen bij donkere personen ofz, heerlijk polemiserend weer dit

16 dagen geleden
Tuub
Tuub

@Deez Nutz Dus jij wilt zeggen dat omdat sommige van hen niet netjes spelen het oke is om de racist uit te gaan hangen? Manmanman...

9 dagen geleden
Deez Nutz
Deez Nutz

@Tuub De hele docu? Ze worden neergezet als lieverdjes terwijl menig voetballer weet moet je tegen de randstad die 95%, buitenlands is word er smerig gespeeld en loopt het uit op vechten

9 dagen geleden
Tuub
Tuub

En waar werd precies gemeld dat ze alleen voor 'donkere' mensen opkomen? Oh wacht, nergens. Ga toch ergens anders huilen met je schijnheilige bezorgdheid.

16 dagen geleden
helena Hageman
helena Hageman

Roep gewoon Jezus in je hart...alleen Hij kan ons hart veranderen en.laten zien hoe het kwaad ook in ons eigen hart zit..vergeven, anders gaan leven, met Jezus . O ja...en ga de bijbel lezen

16 dagen geleden
sandboer
sandboer

Jammer dat ze het maar van 1 kant laten zien, gebeurt andersom net zo erg. (Praat niks goed)

16 dagen geleden
bart a
bart a

@Faani Ja joh , inheemse nlérs leven in grotten net als de neanderthalers ,in racistische dorpjes op het platte land ???

16 dagen geleden
sandboer
sandboer

@Faani misschien ook verkeerd geformuleerd, gebeurt niet net zo erg, maar wel bijna net zoveel.

16 dagen geleden
sandboer
sandboer

@Faani werd 1x benoemd tussen neus en lippen door, ik zet er ook express bij (ik praat niks goed). Vind het absoluut niet kunnen, en teams hebben alle recht om van het veld te stappen. Maar het verhaal heeft wel 2 kanten, en als je dat niet inziet is je bril wel erg roze

16 dagen geleden
Faani
Faani

Volgens mij werd er duidelijk aangegeven dat het de beide kanten opwerkt. Als je iemand rooie noemt, of kaaskop dan mag die persoon net zo hard gestraft worden. Het is alleen gewoon een feit dat donkere mensen veel meer gediscrimineerd worden (oerwoudgeluiden door hele tribunes). Dat jij zegt dat het andersom net zo erg gebeurd betekent dat je in een grot woont en geen flauw benul hebt waar je over spreekt.

16 dagen geleden
bart a
bart a

Rancuneuze rassenhaat of revers racism ???

16 dagen geleden
Wasko Maleducado
Wasko Maleducado

iedereen bloed hetzelvde.

16 dagen geleden
Yusuf Adow
Yusuf Adow

Nederlands eleftaal moeten een donker trainer, afgelost denkt ik

16 dagen geleden
bart a
bart a

Zolang minder dan de helft uit witte inheemse Nederlanders bestaat is er spraken van uitsluiting en achterstelling van de witte inheemse Nederlander. Vooralsnog is twee derde wit en inheems bij de jongere generaties is dat ongeveer de helft. Men kan denken in termen als revers racism of rancuneuze rassenhaat vanuit de niet-witte bevolkingsgroepen die vanaf de jaren zeventig massaal een betere toekomst zochten in Nederland.

16 dagen geleden
by Koen
by Koen

He?

16 dagen geleden
mick0maticNL
mick0maticNL

Keti Koti festival houden in ieder dorp in Nederland zal al helpen. Racisme is meer een opvoedingsprobleem dan een KNVB probleem...

16 dagen geleden
Deez Nutz
Deez Nutz

Ik denk een Keti Koti eerder boel gaat verpesten. Elke Keti Koti is bonje aan het eind van de avond.

9 dagen geleden
bart a
bart a

Zolang er rassenhaat is naar de inheemse Nederlander , ook beoordeelt op afkomst en uiterlijk ? Het is inderdaad een opvoedingsprobleem , verkeerde ouders en vrienden (Drill rappers etc) Keti Koti betekend het breken van de ketens van het verleden van afkomst en uiterlijk . Alleen dan pas kan de mens vrij zijn . Alleen verantwoordelijk voor zijn eigen daden . Tan boeng

16 dagen geleden
Pk Lacks
Pk Lacks

Blacka s moeten eerst minder haten op elkaar want we zijn al meest gehaat op de wereld, racisten zijn meestal mensen uit een dorp en in de stad zijn ze het ook maar dan onbewust

16 dagen geleden
bart a
bart a

racisme en "revers racism" beide leiden tot haat . Haat die niet verzoent.

16 dagen geleden
N S
N S

Er zijn meer mensen bij de KNVB.. dat ze nou een Nederlandse Marokkaan sturen vind ik wel erg tactisch.. doet me denken aan racistische rechtszaken waarbij de witte verdachte een donkere advocaat neemt om “het racisme” kwestie in ander daglicht te zetten.. ook een tactische zet. Ze kunnen veel praten maar zolang we het niet terugzien in daden blijft de KNVB ontzettend falen.. schandalig. Ze hebben even hun gezicht laten zien maar wat is er nu inhoudelijk veranderd aan de meldpunt discriminatie? Niets.. wederom bleef het bij praten. En dat alleen op momenten waarop de KNVB zelf onder vuur ligt.

16 dagen geleden
bart a
bart a

Lijkt mij een verdienmodel dat racisme . 20 miljoen per jaar

16 dagen geleden
DJ D!TCH
DJ D!TCH

Qatar? Nee? Oke dan

16 dagen geleden
Piet Wilders
Piet Wilders

Nu komt de aap uit de mouw

16 dagen geleden
Ryan 0183
Ryan 0183

Ouwe danny wrm scheer je je baard maat

16 dagen geleden
A Burns
A Burns

nou meiden wat ze ook zeggen, een ECHTE nederlander zullen we helaas nooit worden. want je blijft toch altijd een buitenlander. en ik ben inmiddels 42. ik ben blijkbaar een toerist ''in mn eigen land'' en een gast hier. ik ben het wel gewend.. helaas.

16 dagen geleden
A Burns
A Burns

@bart a dream on

11 dagen geleden
bart a
bart a

@A Burns Om sociaal geaccepteerd te worden kun je beter aanpassen. Per situatie is dat anders , in de moskee trek je de schoenen uit , in een restaurant in het algemeen niet etc etc etc

11 dagen geleden
A Burns
A Burns

@otherwize12 en wie zegt dat het racisme is? ik zeg alleen dat jullie van woordspelletjes houden. alles zolang het politiek correct blijft toch?

12 dagen geleden
otherwize12
otherwize12

@A Burns Hoe is het duiden op verschil tussen afstamming en burgerschap racisme? Men kan dit constateren zonder dat er een superioriteit wordt verbonden aan één van de twee. Zeggen dat een Nederlander geen Fransman is, heeft ook niks met racisme of discriminatie te maken.

12 dagen geleden
A Burns
A Burns

@bart a ondertussen huilen dat mensen moeten aanpassen lol

12 dagen geleden
Sonny Everywhere
Sonny Everywhere

Steekproeven langs velden doen?

16 dagen geleden
bart a
bart a

Zoiets als de "drill rappers" ?

16 dagen geleden
undefined defined
undefined defined

Dat meisje heeft gewoon de gedachte gehad om blank te zijn, zoals de rest. Alsof blank zijn normaal is, dit wordt ons zo ingepraat. Meid wees sterk, en wees vooral trots!!!! Ben zelf Marokkaanse komaf, en weet hoe het is om gediscrimineerd te worden, ofc het nou op het vekd is, of op mijn werk. Maar zal never nooit hopen dat ik blank zou zijn. Donker zijn is mooi, mensen betalen ervoor om bruin te worden.

16 dagen geleden
Daan Made in Holland
Daan Made in Holland

@Said Hader De echte waarheid is dat arabieren de grootse slaven handelaars waren, en nu nog steeds slaven hebben in Quatar.

15 dagen geleden
Daan Made in Holland
Daan Made in Holland

@Said Hader Van basten ? dat is een oud voetballer, heb jij je medicatie wel genomen ? laat mij maar even met je verzorger praten jongetje.

15 dagen geleden
Said Hader
Said Hader

@Daan Made in Holland jij niet direct maar je weet het maar al te goed en de wereld is nu zo klein geworden dat de tijd is aangebroken van de echte waarheid

15 dagen geleden
Said Hader
Said Hader

@Daan Made in Holland pannenkoek,dat was toch Van Basten?!!!

15 dagen geleden
Daan Made in Holland
Daan Made in Holland

@Said Hader Ik heb niemand gekocht jongetje, ik praat over honderden jaren geleden pannenkoek.

16 dagen geleden
anoniem 010
anoniem 010

danny ziet er naakt uit zonder baard

16 dagen geleden
berendt87
berendt87

De rechtspraak (het OM/de rechtbank) kan/wil helaas niks doen tegen racisme (antisemitisme meegerekend) en homofobie. Ik heb af en toe het gevoel dat kromme dingen door oa rechters recht worden geluld. Als ik even op Google zoek naar zaken waarbij duidelijk 'homo' (al dan niet met een voorvoegsel dat met een k begint) of iets dergelijks wordt geroepen waarbij homo's in elkaar worden geslagen etc., dan nog durven rechters met droge ogen te beweren dat er geen sprake is van anti-homo-geweld. Want, zo zouden de verdachten het niet bedoeld hebben. Alleen zijn de mannen heel toevallig via Grindr (een homo-datingapp) gelokt en waren de mannen heel toevallig gay. Dan nog zegt de Nederlandse rechtspraak dat er echt geen sprake was van anti-homo-geweld. Als er genoeg bewijslast is dat de mannen mishandeld zijn omdat ze homo zijn, met de eerder genoemde uitspraken van de verdachten, dan nog worden de verdachten niet veroordeeld voor anti-homo-geweld, maar misschien (openlijke) geweldpleging in vereniging. Als de rechters met zoveel bewijslast niet de juiste conclusie trekken, dan snap ik dat het OM racisme niet eens voor de rechter durft te brengen. Als er alleen maar een paar getuigen zijn (wat al voldoende bewijs is), dan is de kans heel klein (helaas 0%) dat de rechter tot een veroordeling overgaat. Want, zo zouden de woorden niet bedoeld zijn, toch? Waarom worden de verdachten eerder geloofd dan de slachtoffers? Misschien omdat de meeste rechters wit, man en hetero zijn? Misschien omdat ze zichzelf eerder in de verdachten kunnen inleven dan in de slachtoffer? Zeg ik hierbij dat de Nederlandse rechtspraak te weinig diversiteit kent? JAZEKER! En, ja, als je als verdachte onschuldig bent veroordeeld, dan kan je wel een lekker bedrag opstrijken (ca. 100 euro per dag dat je vast hebt gezeten). De kans dat je geld moet uitkeren aan een ten onrechte veroordeelde verdachte loop ik liever dan dat de mensen die ten onrechte niet veroordeeld worden vanwege racisme en homofobie niet veroordeeld worden. Daarmee geef je als samenleving wel een seintje naar de mensen uit de samenleving. Dan alleen krijgen we racisme en homofobie onder controle!

16 dagen geleden
bart a
bart a

Het zijn strafbare feiten . Alleen rassenhaat naar de inheemse Nederlander dat mag wel.

16 dagen geleden
ressiv newsinger
ressiv newsinger

Alleen de lesbische?

16 dagen geleden
Nena Rebel
Nena Rebel

Please maak iets over Brabant nu, give some spotlight to scare them away! (voor ons Eindhoven en omstreken worden extreem veel kinderen gelokt ,speeltuinen, opvang, voor de deur)

16 dagen geleden
by Koen
by Koen

@Nena Rebel wat heftig. Oogjes extra open in de wijk hier. Thanks!

16 dagen geleden
Nena Rebel
Nena Rebel

@by Koen de meeste Info gaat via klassen en wijk apps, maar er moet online zeker wat te vinden zijn aangezien daar ook een hoop waarschuwingen via komen.

16 dagen geleden
by Koen
by Koen

Echt? Is daar info over? Kom uit de buurt namelijk..

16 dagen geleden
Charles Martel
Charles Martel

Hoe moeilijk kan het nou voor blanken zijn, om zich inclusiviteit door hun strot te laten douwen?

16 dagen geleden
Real Talk
Real Talk

Schandalig knvb

16 dagen geleden
Charles Martel
Charles Martel

Voorstel: we delen Nederland op in 'het Westen' en in 'het Oosten'. In het Westen, gaan jullie je inclusieve ding doen, en in het Oosten laten jullie Nederland met rust.

16 dagen geleden
Sam
Sam

Sneu ziel

16 dagen geleden
Charles Martel
Charles Martel

Dat je alleen met Nederlanders wil voetballen, is géén racisme. Dat een Turk alleen met Turken in een Turkse Bakkerij wil werken, is dat ook niet. Dat een Chinees voiral met andere Chinezen in een Chinees restaurant wil werken ook niet. Culturen verschillen, soort zoekt soort, dat hoeft geen haat te betekenen tegen anderen.

16 dagen geleden
Lonny Breaux
Lonny Breaux

Nou oké dus jij zegt soort zoekt soort, omdat jij dat persoonlijk waarschijnlijk doet, maar denkt ironisch genoeg over allerlei groepen mensen te kunnen zeggen hoe zij erover denken? Hoe veel weet jij daadwerkelijk van mensen en culturen waar jij geen contact mee legt om voor hun te spreken? Zie je de ironie niet in wat je zegt en hoe vooringenomen het daadwerkelijk klinkt? Als ik en alle hetero mannen in Nederland geen haat hebben aan homo's, maar wij ze liever niet op school, de werkvloer, kerk, sport etc, hebben, houdt de gebrekkige haat ons totaal niet tegen om homo's dus compleet buiten te sluiten. Racisme is je uitspraak niet persé, maar discriminerend? 100% dus. Je hoeft geen haat te hebben om bij te dragen aan racisme en discriminatie. Het probleem van racisme is ook ver van alleen de haat. Het beginsel van iets als racisme ligt in het normaliseren van racisme. Het idee dat racisme niet goed of fout is, maar normaal.

16 dagen geleden
Jaap Gunnink
Jaap Gunnink

Goed man!

16 dagen geleden
Suriprofz
Suriprofz

Slap zeg, sturen ze een allochtoon om het te sussen. Wegmoffelen onder gebrek van bewijs. En als er bewijs is wordt je een maand geschorst haha. Wat een lachertje

16 dagen geleden
bart a
bart a

Wraak ! Niemand wordt als racist geboren . Je wordt als racist gemaakt . Voor racist kun je ook rassenhater of "revers racist " invullen. Het is namelijk de andere kant van de racisme medaille , rassenhaat naar de witte inheemse Nederlanders.

16 dagen geleden

Volgende

FREDO - INDEPENDENCE DAY FREESTYLE

3:59

FREDO - INDEPENDENCE DAY FREESTYLE

FREDOPG

Weergaven 2,4 mln.

StreetCaptains vs Ede | #2 feat. Henkie T

24:00

XLI - Phelps Mansion + Elmer McCurdy

1:11:01

XLI - Phelps Mansion + Elmer McCurdy

Duister de Podcast

Weergaven 153

Boef  koopt ADO? ‘Zou geweldig zijn!’

11:19

FREDO - INDEPENDENCE DAY FREESTYLE

3:59

FREDO - INDEPENDENCE DAY FREESTYLE

FREDOPG

Weergaven 2,4 mln.

Kardeşlerim 13. Bölüm

2:29:03

Kardeşlerim 13. Bölüm

KARDEŞLERİM

Weergaven 1,7 mln.

GRAFFITI 💣💣💣

0:18

GRAFFITI 💣💣💣

Invasion Of The Stickers

Weergaven 11 mln.

HEETSTE QUIZ OOIT!

13:25

HEETSTE QUIZ OOIT!

Team DylanHaegens

Weergaven 95K

10 SOORTEN OPPASSERS!

8:40

10 SOORTEN OPPASSERS!

Dylanhaegens

Weergaven 883K

IK MAAK HET UIT - vlog 3

10:02

IK MAAK HET UIT - vlog 3

Dutchtuber

Weergaven 243K

Masumlar Apartmanı 33. Bölüm

2:9:13

Masumlar Apartmanı 33. Bölüm

Masumlar Apartmanı

Weergaven 3,3 mln.